Wójt Gminy Zembrzyce ogłasza konkurs na stanowisko - Inspektor ds. wymiaru podatków

  1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Zembrzyce, 34-210 Zembrzyce 540
  2. Stanowisko urzędnicze: Inspektor ds. wymiaru podatków– 1 etat, pełny wymiar czasu pracy.
  3. Wymagania niezbędne:
    1. Wykształcenie wyższe ekonomiczne.
    2. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
    3.  Pełna zdolność do czynności prawnych.
    4. Korzystanie z pełni praw publicznych.
    5.  Brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
    6. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
    7.  Nieposzlakowana opinia.
    8.  Staż pracy – 3 lata.
    9. Bardzo dobra znajomość oraz umiejętność właściwego stosowania przepisów w zakresie ustaw: ordynacja podatkowa, ustawa o podatkach i opłatach lokalnych, ustawa o podatku rolnym, ustawa o podatku leśnym, ustawa o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawa o finansach publicznych.
  4. Wymagania dodatkowe, pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
    1. Doświadczenie zawodowe w zakresie wymiaru podatków i opłat w jednostkach samorządu terytorialnego.
    2. Komunikatywność, umiejętność współpracy.
    3. Sumienność, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność.
    4. Znajomość programów obsługujących wymiar podatkowy.
  5. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
    1) Prowadzenie kasy.
    2) Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania i innych depozytów.
    3) Prowadzenie postępowań w zakresie ustalenia wysokości należności podatkowych dotyczących podatku rolnego, leśnego od nieruchomości, łącznego zobowiązania podatkowego i od środków transportowych osób fizycznych i prawnych.
    4) Prowadzenie postępowań w sprawach ulg, umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty należności podatkowych.
    5) Prowadzenie dokumentacji w zakresie skutków obniżek stawek podatkowych.
    6) Sporządzanie wymaganych sprawozdań.
    7) Opracowywanie projektów uchwał rady gminy w zakresie podatków, opłat lokalnych i podatków od środków transportowych.
    8) Dokonywanie rozliczeń sołtysów z zainkasowanych wpłat podatkowych.
    9) Wydawanie zaświadczeń w zakresie podatków.
    10) Przeprowadzanie kontroli podatkowych.
    11) Prowadzenie i aktualizacja ewidencji podatników.
    12) Prowadzenie spraw z zakresu pomocy de minimis i pomocy publicznej w podatkach i opłatach lokalnych praz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie.
    13) Sporządzanie sprawozdań w systemie SHRIMP z zakresu udzielonej pomocy publicznej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
    14) Prowadzenie dokumentacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt.
    15) Przygotowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego.
    16) Wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika referatu finansowego.
  6. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
    Praca ma charakter biurowy w Referacie Finansowym w Urzędzie Gminy Zembrzyce. Wymiar czasu pracy 1 etat, równoważny system czasu pracy, obowiązująca norma czasu pracy w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym wynosi 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w tygodniu.
    Pracownik będzie miał bezpośredni kontakt z petentami. Stanowisko wyposażone jest w sprzęt komputerowy. Pracownik będzie wykonywał zadania określone zakresem czynności i będzie podlegał bezpośrednio kierownikowi referatu finansowego.
  7. Wymagane dokumenty:
    1) Życiorys.
    2) List motywacyjny.
    3) Kwestionariusz osobowy, z danymi kontaktowymi i nr telefonu.
    4) Dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i staż pracy (w przypadku przedłożenia kserokopii dokumentów oryginał powinien być przedłożony podczas rozmowy kwalifikacyjnej).
    5) Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach.
    6) Aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku.
    7) Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych.
    8) Oświadczenie kandydata o niekaralności.
    9) Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgodny na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
    10) Inne dokumenty według uznania, potwierdzające przydatność do zatrudnienia na danym stanowisku (opinie, referencje).
    11) Kandydat, który zamierza korzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych jest obowiązany do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

    Oświadczenia oraz kserokopie dokumentów winny być własnoręcznie podpisane.

  8. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu Gminy Zembrzyce, 34-210 Zembrzyce 540 lub przesłać pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
    „Konkurs na stanowisko Inspektora ds. wymiaru podatków”. Termin składania dokumentów do 27 maja 2022 roku do godz. 12 00 .
    O dotrzymaniu terminu decyduje data i godzina wpływu dokumentów do Urzędu Gminy.
    Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
    W dalszym etapie postępowania rekrutacyjnego przeprowadzony zostanie test i rozmowa kwalifikacyjna, tylko z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
    O terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
    Informacja o wyniku naboru będzie opublikowana w BIP Urzędu i na tablicy ogłoszeń Urzędu.
  9. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia konkursu w Urzędzie Gminy Zembrzyce nie przekroczył 6%.