There is no translation available.
Wójt Gminy Zembrzyce ogłasza konkurs na stanowisko - Inspektor ds. wymiaru podatków
- Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Zembrzyce, 34-210 Zembrzyce 540
- Stanowisko urzędnicze: Inspektor ds. wymiaru podatków– 1 etat, pełny wymiar czasu pracy.
- Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe ekonomiczne.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Pełna zdolność do czynności prawnych.
- Korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
- Nieposzlakowana opinia.
- Staż pracy – 3 lata.
- Bardzo dobra znajomość oraz umiejętność właściwego stosowania przepisów w zakresie ustaw: ordynacja podatkowa, ustawa o podatkach i opłatach lokalnych, ustawa o podatku rolnym, ustawa o podatku leśnym, ustawa o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawa o finansach publicznych.
- Wymagania dodatkowe, pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
- Doświadczenie zawodowe w zakresie wymiaru podatków i opłat w jednostkach samorządu terytorialnego.
- Komunikatywność, umiejętność współpracy.
- Sumienność, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność.
- Znajomość programów obsługujących wymiar podatkowy.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Prowadzenie kasy.
2) Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania i innych depozytów.
3) Prowadzenie postępowań w zakresie ustalenia wysokości należności podatkowych dotyczących podatku rolnego, leśnego od nieruchomości, łącznego zobowiązania podatkowego i od środków transportowych osób fizycznych i prawnych.
4) Prowadzenie postępowań w sprawach ulg, umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty należności podatkowych.
5) Prowadzenie dokumentacji w zakresie skutków obniżek stawek podatkowych.
6) Sporządzanie wymaganych sprawozdań.
7) Opracowywanie projektów uchwał rady gminy w zakresie podatków, opłat lokalnych i podatków od środków transportowych.
8) Dokonywanie rozliczeń sołtysów z zainkasowanych wpłat podatkowych.
9) Wydawanie zaświadczeń w zakresie podatków.
10) Przeprowadzanie kontroli podatkowych.
11) Prowadzenie i aktualizacja ewidencji podatników.
12) Prowadzenie spraw z zakresu pomocy de minimis i pomocy publicznej w podatkach i opłatach lokalnych praz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie.
13) Sporządzanie sprawozdań w systemie SHRIMP z zakresu udzielonej pomocy publicznej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
14) Prowadzenie dokumentacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt.
15) Przygotowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego.
16) Wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika referatu finansowego. - Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Praca ma charakter biurowy w Referacie Finansowym w Urzędzie Gminy Zembrzyce. Wymiar czasu pracy 1 etat, równoważny system czasu pracy, obowiązująca norma czasu pracy w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym wynosi 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w tygodniu.
Pracownik będzie miał bezpośredni kontakt z petentami. Stanowisko wyposażone jest w sprzęt komputerowy. Pracownik będzie wykonywał zadania określone zakresem czynności i będzie podlegał bezpośrednio kierownikowi referatu finansowego. - Wymagane dokumenty:
1) Życiorys.
2) List motywacyjny.
3) Kwestionariusz osobowy, z danymi kontaktowymi i nr telefonu.
4) Dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i staż pracy (w przypadku przedłożenia kserokopii dokumentów oryginał powinien być przedłożony podczas rozmowy kwalifikacyjnej).
5) Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach.
6) Aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku.
7) Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych.
8) Oświadczenie kandydata o niekaralności.
9) Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgodny na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.
10) Inne dokumenty według uznania, potwierdzające przydatność do zatrudnienia na danym stanowisku (opinie, referencje).
11) Kandydat, który zamierza korzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych jest obowiązany do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Oświadczenia oraz kserokopie dokumentów winny być własnoręcznie podpisane. - Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu Gminy Zembrzyce, 34-210 Zembrzyce 540 lub przesłać pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Konkurs na stanowisko Inspektora ds. wymiaru podatków”. Termin składania dokumentów do 27 maja 2022 roku do godz. 12 00 .
O dotrzymaniu terminu decyduje data i godzina wpływu dokumentów do Urzędu Gminy.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W dalszym etapie postępowania rekrutacyjnego przeprowadzony zostanie test i rozmowa kwalifikacyjna, tylko z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
O terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Informacja o wyniku naboru będzie opublikowana w BIP Urzędu i na tablicy ogłoszeń Urzędu. - Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia konkursu w Urzędzie Gminy Zembrzyce nie przekroczył 6%.