Do zakresu działania Urzędu Gminy Zembrzyce należy zapewnienie warunków należytego wykonania spoczywających na Gminie Zembrzyce :
- zadań własnych, wynikających z ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym oraz z innych ustaw o ile nie zostały powierzone do wykonania innym jednostkom organizacyjnym Gminy;
- zadań zleconych na mocy innych ustaw;
- zadań powierzonych na podstawie porozumień zawartych z organami administracji rządowej lub samorządowej;
- zadań publicznych powierzonych Gminie w drodze porozumienia miedzygminnego;
- zadań publicznych powierzonych Gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem lub województwem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
Do zadań Urzędu Zembrzyce należy kompleksowa obsługa organów Gminy Zembrzyce – Wójta Gminy Zembrzyce i Rady Gminy Zembrzyce umożliwiająca im wykonywanie zadań w ramach kompetencji, a w szczególności:
- przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy,
- przygotowanie projektów budżetu i sprawozdań z jego wykonania,
- wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień- czynności faktycznych wchodzących w zakres działania Gminy Zembrzyce,
- zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
- realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów gminy,
- zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz posiedzeń, narad i spotkań innych organów funkcjonujących w strukturze gminy,
- prowadzenie zbiorów aktów prawa miejscowego dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie urzędu,
- wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Do pobrania tekst Regulaminu Organizacyjnego: Regulamin organizacyjny618.46 KB